Alex gröna blogg

KOH RONG SAMLOEM, KAMBODJA
Hej!

För andra gången i år har jag nu besökt Kambodja. Den här gången blev det ett ganska kort kustbesök. Vi spenderade några dagar på Koh Rong Sanloem och i Sihanoukville. Sihanoukville är kuststaden man tar båten från för att komma ut till ön Koh Rong S.

Fyra dagar var vi på Koh Rong och vi spenderade dagarna på olika natursköna och lugna stränder. Hostlet låg som i en lagun helt privat med fin havsutsikt. De hade hängmattor och gungor ute i vattnet och en lång pir som var perfekt att yoga på! Varje kväll var det fest på hostlet då det var ett festhostel vi lyckats hamna på.. Men det var kul (även om de spelade hög musik till 12 varje natt). Första eller andra kvällen lärde vi känna Albin, en supertrevlig kille från Mariestad och som vi sedan hänge med de dagar vi hade på Koh Rong S.

Tyvärr slutade vår tid på hostlet ganska tråkigt då vi hade bedbugs i rummet.. Inför vår sista natt hade de sanerat hela rummet i flera timmar men ändå när vi skulle sova hittade Hanna en levande äcklig jäkla lus.. Den natten sov jag inte bra vill jag lova, kändes hela tiden som att något kröp på mig. När vi skulle checka ut fick vi lite pengar tillbaka men det var inte mycket att hänga i granen.

Efter Koh Rong S var vi i Sianukville några dagar och väntade på att mitt E-visa till Vietnam skulle bli godkänt. Hade jag gjort rätt i ansökan när vi ansökte från början hade vi inte behövt vänta där men så fick det bli. Vi kunde äta gott och sola och bada i den staden så vi led inte jättemycket av att vara där. Därifrån åkte vi sedan in i Vietnam och till Puh Quoc. Kommer inte i nästa inlägg lägga upp något från Puh Quoc då vi bara var där 2 dagar och det regnade bara så har nästan inga bilder heller. Vi hade också en till bedbug incident där Hanna fick 90 bett på kroppen. Inte kul!! Stort hat på bedbugs just nu..

Nästa inlägg kommer med lite bilder från Vietnam. Håll utkik!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress