Alex gröna blogg

Gröna fingrar
 
För första gången någonsin så har jag blivit en entusiastisk hemmaodlare! Jag har haft ett land jättelänge hemma hos mamma och pappa men bara odlat i det 2 gånger... Men i år hände det något, jag vart megapepp på att odla! Eftersom jag vill leva så miljövänligt det bara går och bara äter ekologiskt passar det här med egen odling mig perfekt. Här nedan kommer lite bilder på odlingsprocessen!
 
Spenat på G
Det går att få selleri att växa om på nytt om man ställer bottnen i vatten några dagar och sen planerar den i jord
Genom att lägga morotstoppar i vatten kan man få blasten och växa. Blasten kan man sedan ha i smoothies istället för ex grönkål och spenat. Blasten är fullproppad med näring och har hela 3 ggr mer näring än själva moroten!
4 små tomatplantor står också i köksfönstret
Spenaten har vuxit på lite
Blasten växer på bra!
Äntligen börjar de likna något! Det bara växer så det knakar
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress