Alex gröna blogg

Koh Chang
 
Hejhej!

För någon vecka sedan kom vi hem från 4 magiska dagar på ön Koh Chang. Ön som överträffade mina förväntningar med hästlängder! 75 % av ön var täckt av regnskog (me love), inte överdrivet mycket turister och vi hade apor på hotellet wihoo. Resan dit blev buss från Bangkoks flygplats, skulle ta 5-6 timmar men tog ca 10 timmar. Vi fick vänta en del på båten och väntan efter båten också, logistik i Thailand funkar mindre bra. Men ändå värt för 900 bath tur och retur vilket är ca 225 kr. Hotellet vi sedan bodde på var supermysigt och prisvärt! Vi betalade 600 kr var för 5 nätter och det var ändå fräscht rum med fin utsikt och bra läge.
 
De 4 dagarna vi var där så dök vi 2, utforskade en dag på moppe och på den sista dagen låg vi och sola och bada på en gömd strand. Dag 2 dök jag för första gången på 30 m!! För mitt open water certificate kan jag dyka till 18m men nu ska jag ta advanced så jag kan dyka 30 meter i fortsättningen också! Så ballt! Dag 3 besökte vi Lonely beach och Khlong pluh vattenfall där det fanns massa fiskar som gav en gratis pedikyr. Påväg tillbaka så välte jag moppen i en backe. Det spöregnade och det var köer då en bil kört i diket, vilket gjorde att vägen i princip var som is. Jag körde verkligen superlångsamt men moppen välte ändå och jäklar vad ont i rumpan det gjorde! Vi klarade oss utan större skador dock. Här kommer lite bilder från ön och från dyken! ENJOY ;) 
 
Nudibranch - liten färgglad minisnigel 
Omringad av ett barracudastim. Helt otroligt!
Descending till 30 meters djup, lite nervöst var det allt! Vid HTMS Chang vraket
Vi gick ner genom ett hål i båten och där fick jag se hur annorlunda färger ser ut på djupet, bland annat så syns inte rött på 30 meters djup. Sedan fick jag göra ett räknetest. Var snabbare under vattnet än på land,yeah!
Aldrig sett så mycket fisk!
En sista bild från HTMS Chang
En simmande muräna
En ovanlig knallgul blåsfisk, sååå fin!
Lonely Beach 
Första helvegetariska resturangen vi hittat! Trot eller ej men bra vegetarisk mat är svårt att hitta i Thai
På detta hippieställe, Karma hette det, LOVE IT 
Vår gömda beach, lite folk där men tyvärr var typ alla svenskar haha
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress